Entrée de Guillaume Loyer, joueur d'instruments, demeurant rue de la Juiverie, en une maison sise en face de l'église de la Madeleine, pour la période de quatre années qui en reste à courir, à compter du jour de Carême-prenant 1541, dans l'association formée, le 25 mai 1538, pour une durée de six ans, à commencer au jour de Carême-prenant 1539, entre Nicolas 'Quivoye', rue des Ménétriers, Simon Leclerc, rue Neuve Saint-Merry, près de l'église Sainte-Croix, maison ayant pour enseigne, au coin, l'Image Notre-Dame, Nicolas de 'Fleurence', rue Quincampoix, maison à l'enseigne de l'Image Saint-Martin, Jean Langlois, rue Montmartre, maison près de celle à l'enseigne de l'Échiquier, [Suite de la description dans les informations complémentaires]
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Entrée de Guillaume Loyer, joueur d'instruments, demeurant rue de la Juiverie, en une maison sise en face de l'église de la Madeleine, pour la période de quatre années qui en reste à courir, à compter du jour de Carême-prenant 1541, dans l'association formée, le 25 mai 1538, pour une durée de six ans, à commencer au jour de Carême-prenant 1539, entre Nicolas 'Quivoye', rue des Ménétriers, Simon Leclerc, rue Neuve Saint-Merry, près de l'église Sainte-Croix, maison ayant pour enseigne, au coin, l'Image Notre-Dame, Nicolas de 'Fleurence', rue Quincampoix, maison à l'enseigne de l'Image Saint-Martin, Jean Langlois, rue Montmartre, maison près de celle à l'enseigne de l'Échiquier, [Suite de la description dans les informations complémentaires]
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1541-04-20
20 avril 1541
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Autre(s) instrument(s) de recherche
Ernest Coyecque, Recueil d'actes notariés relatifs à l'histoire de Paris et de ses environs au XVIe siècle, tome I, Paris, Champion, 1905, XLII-932 p.
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Informations complémentaires :
Nicolas Barbier, rue de la Parcheminerie, maison à l'enseigne de la Pomme de pin, Jacques Fredel le jeune, rue du Temple, près de l'Échelle, et Nicolas Mutet, rue des 'Prouvelles', maison à l'enseigne, sur la porte, de l'Image Notre-Dame, tous joueurs d'instruments, 'pour jouer de leurs instruments et musicque... en la maniere qui s'ensuyt, savoir est qu'ilz estoient associez à commun gain et prouffict de tout ce qu'ilz gaigneroient à jouer de leursd. instruments et musicque, led. temps durant, en toutes nopces, festes, bancquetz et honnestes assemblées, et que pour ce faire chascun d'eulx de sa part seroit tenu et avoit promis faire le prouffit de la compaignye, rapporter tout ce qu'il gaigneroit et en tenir bon, vray, juste et loyal compte l'un d'eulx à l'autre, à la descharge de leur conscience, sans aucune chose en receler, à peyne de perdre par celluy d'eulx qui aucune chose en recelleroit, la part et portion qu'il auroit en ce qui seroit par luy recelé, et d'estre lors chassé et privé de lad. compaignye, si bon leur sembloit, sans y avoir ne prandre dés lors en avant, oud. cas, pour le temps qui eust peu rester à escheoir et parfaire de lad. association, aucun gaing ne prouffict.
Et que, en ce faisant, il fust accordé par exprés que nul d'entre eulx ne pourroit jouer de instruments avec aultres non estans de leur compaignye, ne d'icelle eulx desassocier sans l'exprés consentement de toute icelle compaignye.
Touteffois, là où l'un d'eulx seul, deux, troys ou quatre d'entre eulx vouldroient jouer sans aulbaddes, faire le pourroient et en prandre le gaing à leur prouffict, sans ce qu'ilz en fussent tenuz faire aucun rapport à lad. compaignye ne que les aultres y eussent part ne portion.
Et là où il y auroit aulbade, ilz et chascun d'eulx estoient tenuz faire rapport dud. gaing, pour icelluy estre party en commun.
Et aussi là où les quatre ou cinq joueroient en festes nuptialles, sans aulbades, ilz seroient tenuz faire rapport du gaing qui seroit par eulx gaigné et receu, pour icelluy estre party entre eulx en commun, comme dict est.
Et fut le tout faict à peyne de quarante escuz d'or soleil, à payer par celluy d'eulx qui contreviendroit à ce que dict est, qui seroient aplicquez aux aultres observans lad. association, et ce incontinant le contredict et deffault advenu, ... le tout sans aucune sommation, figure de procés ne aultre sollempnité de justice y garder ne tenir.
Et encores avec ce promisrent l'un d'eulx à l'autre eulx habiller de livrée, les ungs comme les aultres, honnestement, et ce incontinant et si tost qu'il seroit convenu et accordé par la plus grant partie d'entre eulx... '.
Origine de l'information :
Ernest Coyecque, Recueil d'actes notariés relatifs à l'histoire de Paris et de ses environs au XVIe siècle [étude XXXIII], t. I, 1498-1545 [3608 actes], Paris, 1905, p. 331, notice n° 1748 (instrument de recherche imprimé dématérialisé dont la version intégrale est accessible en ligne par la rubrique 'Autres instruments de recherche', voir contexte dans le Plan d’orientation général - Notaires de Paris, guides thématiques du Minutier).
Date de révision : 2010-2012
Date de création de la notice : 2009
Entrée de Guillaume Loyer, joueur d'instruments, demeurant rue de la Juiverie, en une maison sise en face de l'église de la Madeleine, pour la période de quatre années qui en reste à courir, à compter du jour de Carême-prenant 1541, dans l'association formée, le 25 mai 1538, pour une durée de six ans, à commencer au jour de Carême-prenant 1539, entre Nicolas 'Quivoye', rue des Ménétriers, Simon Leclerc, rue Neuve Saint-Merry, près de l'église Sainte-Croix, maison ayant pour enseigne, au coin, l'Image Notre-Dame, Nicolas de 'Fleurence', rue Quincampoix, maison à l'enseigne de l'Image Saint-Martin, Jean Langlois, rue Montmartre, maison près de celle à l'enseigne de l'Échiquier, [Suite de la description dans les informations complémentaires]
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Leclerc, Simon
Quivoye, Nicolas
Fleurence, Nicolas de
Barbier, Nicolas
Mutet, Nicolas
Loyer, Guillaume
Langlois, Jean
Fredel, Jacques (le jeune)
Fredel, Jacques (le jeune)
Fredel, Jacques (le jeune)